WordPress-lisäsosat hakukoneoptimointiin

Olethan jo lukenut bloggaukseni hakukoneoptimoitu WordPress-asennus? Tässä muutamia WordPress-lisäosia, jotka helpottavat hakukoneoptimointia asennuksesta eteenpäin. WordPress SEO WordPress SEO on loistava lisäosa hakukoneoptimoinnin perusasioiden hallintaan sekä koko sivustossa että sivukohtaisesti. Sivukohtainen työkalu neuvoo ovatko title- ja description sopivan pituisia. Voit merkitä sivukohtaisesti ovatko hakukoneoptimointiasiat kyseisellä sivulla kunnossa. Tämä helpottaa varsinkin suurempien sivustojen hakukoneoptimoinnin hallintaa. Lataa WordPress… Lue lisää WordPress-lisäsosat hakukoneoptimointiin

Avainsanojen seuranta pilvipalveluna – katsaus Cuutio-työkaluun

Yksi kiinnostavimmista asioista hakukoneoptimoinnissa on luonnollisesti tulosten seuranta. Google Analytics -kävijäseuranta tarjoaa laajat mahdollisuudet seurata kuinka paljon sivustolle tulee liikennettä ja mistä, mutta ei tarjoa mahdollisuutta avainsanojen seurantaan Googlessa. Hyvin suuren osan tuloksista kuitenkin muodostaa se, mitkä ovat sivuston tärkeimpien avainsanojen sijainnit hakukoneeessa. Esimerkiksi löytyykö yrityksesi sivusto sen toimialaan liittyvillä hakutermeillä Googlen ensimmäiseltä vai toiselta… Lue lisää Avainsanojen seuranta pilvipalveluna – katsaus Cuutio-työkaluun

Sivuston downtime ja hakukoneoptimointi

Googlelle on luonnollisesti tärkeää, että sen indeksoima sisältö löytyy vielä indeksoinnin jälkeenkin. Voit huolehtia omalta osaltasi tästä olemalla poistamatta mitään sivustoltasi, tai vähintäänkin ohjaamalla poistettu tai siirretty sisältö olemassaolevaan ja relevanttiin kohteeseen. Asia mihin et välttämättä voi vaikuttaa, on palvelin. Siitä syystä onkin tärkeää, että valitessasi palveluntarjoajaa (esimerkiksi webhotelli), palveluntarjoajan tulisi olla hyvin luotettava. Lyhyet… Lue lisää Sivuston downtime ja hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnin opas asiakkaalle

Hakukoneoptimoinnilla voi saada paljon asioita aikaiseksi. Aikaisemmin pelkästään yrityksen nimellä löytynyt sivusto löytyy yhtäkkiä ensimmäisiltä sijoituksilta sanoilla jotka tuovat kauppaa. Tuotteen nousu Googlen ensimmäisten hakutulosten joukkoon tärkeimmällä avainsanallaan voi näyttää sen myynnissä esimerkiksi tältä: Ennen kuin alat odottaa hakukoneoptimoijaltasi ihmeitä, ota huomioon seuraavat asiat: Jos tuotteesi tai palvelusi on surkea, hakukoneoptimointi ei pelasta sitä Tilanne: Tuotesivulle… Lue lisää Hakukoneoptimoinnin opas asiakkaalle