Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 23: Tarjoa useita maksutapoja
Kymmenen vuotta taaksepäin piti jokaisen pankin pankkiyhteys integroida verkkokauppaan erikseen ja solmia pankkikohtaiset, yleensä sietämättömän kalliit verkkomaksusopimukset.
Onneksi vuosi ei ole 2006, vaan verkkokauppaan on mahdollisuus integroida helposti Checkout.fi:n kaltainen verkkomaksumöhkäle. Älä kuitenkaan tyydy siihen. Suomalaiset saattavat olla muita maita aktiivisempia verkkomaksukäyttäjiä, mutta modernin verkkokaupan maksutapapakasta löytyy myös luottokortit, Paypal ja Klarnan kaltainen osamaksujärjestely. Tarjoamalla mahdollisimman joustavat ja laajat maksutavat, parannat tietysti konversiota.
Analytics-ohje
Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus
Joustavat maksutavat näkyvät parantuneena konversiona.
