Verkkokauppaoptimointi #23: Tarjoa useita maksutapoja

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 23: Tarjoa useita maksutapoja

 

Kymmenen vuotta taaksepäin piti jokaisen pankin pankkiyhteys integroida verkkokauppaan erikseen ja solmia pankkikohtaiset, yleensä sietämättömän kalliit verkkomaksusopimukset.

Onneksi vuosi ei ole 2006, vaan verkkokauppaan on mahdollisuus integroida helposti Checkout.fi:n kaltainen verkkomaksumöhkäle. Älä kuitenkaan tyydy siihen. Suomalaiset saattavat olla muita maita aktiivisempia verkkomaksukäyttäjiä, mutta modernin verkkokaupan maksutapapakasta löytyy myös luottokortit, Paypal ja Klarnan kaltainen osamaksujärjestely. Tarjoamalla mahdollisimman joustavat ja laajat maksutavat, parannat tietysti konversiota.

Analytics-ohje

Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus

Joustavat maksutavat näkyvät parantuneena konversiona.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.