Verkkokauppaoptimointi #22: Panosta metatageihin

22

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 22: Panosta metatageihin

Ei kahta ilman kolmatta mitä tulee klikkikonversion parantamiseen. Open graph -tagit parantavat klikkikonversiot sosiaalisen median puolelta, mikroformaatit taas hakukoneesta. Hakukoneen puolella perusjuttu klikkikonversion optimoinnissa on kuitenkin timanttiset metatagit.

Varmista ainakin seuraavat asiat verkkokaupassasi:

  • Tuotteen nimi löytyy tuotesivun titlestä.
  • Tuotesivun meta description on mahdollisimman kuvaava. Voit kokeilla myös laittaa meta descriptioniin houkuttelevan palvelulupauksen, kuten mainita ilmaisista toimituskuluista.
screenshot-2016-12-20-18-46-41
Verkkokauppa.comin metatietojen selkeys houkuttelee klikkaamaan hakutulosta.

Analytics-ohje

Hankinta → Search Console → Aloitussivut (Klikkausprosentti)

Timanttiset metatagit parantavat klikkikonversiota hakukoneesta.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.