HTML5 ja hakukoneoptimointi

Istun juuri lounaalla Facebook Mobile HACK -tapahtumassa, jossa HTML5 -hype on nostettu jälleen kerran pöydälle. En ole vielä kokenut tarpeelliseksi tehdä hirveästi mitään HTML5:n avulla, mutta varsinkin sen tablet -mahdollisuudet JavaScriptin kanssa toteutettuna ovat erittäin kiinnostavia. Pikkuhiljaa vanhempien Internet Explorer selainten (käyttäjien – heh!) kuollessa HTML5:stä tulee entistä ajankohtaisempi. Spekuloin hieman sen mahdollisuuksia hakukoneoptimoinnin suhteen.… Lue lisää HTML5 ja hakukoneoptimointi

Sivun poistaminen tai siirtäminen ja hakukoneoptimointi

Oletko aikeissa poistaa tai siirtää joko koko sivustosi tai yksittäisen sivun? Älä tee sitä ennen kuin luet tämän artikkelin. Jos sivustosi on ollut olemassa jonkin aikaa, se on todennäköisesti myös päätynyt Googlen indeksiin. Sitä ei tarvitse itse edes syöttää sinne. Riittää, että joku on linkittänyt yksittäisen sivun tai objektin sivustoltasi jossain päin Internetiä ja sinunkin… Lue lisää Sivun poistaminen tai siirtäminen ja hakukoneoptimointi

Google-näkyvyyden perusteet

Internet-markkinointi on hyvin laaja käsite. Tapoja markkinoida yritystä on satoja, mutta yksi merkittävimmistä on Google-näkyvyys. Miksi Google-näkyvyys on tärkeää? Kuulin Internet-markkinointiin keskittyneessä seminaarissa kysymyksen: mitä tapahtuisi, jos sinulta tai yritykseltäsi poistettaisiin Google yhdeksi päiväksi? Useat Windows-käyttöjärjestelmät tarjoavat Googlea aloitussivuksi ja suosituimpiin selaimiin sisältyy Googlen hakuikkuna osoiterivin vieressä. Valtavalla osalla Internetin käyttäjistä on Google selaimen aloitussivuna… Lue lisää Google-näkyvyyden perusteet