Googlen uusi algoritmipäivitys suosii mobiilisivuja

Google on ilmoittanut julkaisevansa seuraavan merkittävän algoritmipäivityksensä 21.4.2015. Kuten aikaisemmin aavistimmekin, verkkosivujen osalta päivityksen tärkein sisältö on mobiiliystävällisten sivujen suosiminen hakutuloksissa. Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find… Lue lisää Googlen uusi algoritmipäivitys suosii mobiilisivuja

Sivu-uudistus ja hakukoneoptimointi

Sivu-uudistus on toimenpide, joka voi joko parantaa hakukonenäkyvyyttä merkittävästi tai romuttaa sen kokonaan. Ensimmäinen skenaario on yleensä seuraus teknisen haasteiden korjaamisesta, mutta sekään ei aina riitä katastrofin välttämiseksi. Tärkeintä mitä sivuston uusimisessa pitää hakukonenäkökulmasta ottaa huomioon on se, että hakukone ohjataan vanhaa sisältöä vastaavaan sisältöön. Käytännössä mikäli Google on indeksoinut sivun http://www.tilitoimisto.fi/kirjanpito.html ja se löytyy ensimmäiseltä sijalta hakusanalla… Lue lisää Sivu-uudistus ja hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Hakukoneoptimoidussa sisällöntuotannossa on hyvä lähteä liikkeelle kahdesta perusasiasta: Pohdi mitä käyttäjä etsii ja millä avainsanalla. Googlen ymmärrys suomen kieltä kohtaan on hyvin alkeellinen, eli se perustaa oletuksensa artikkelin kontekstista pääasiassa sen otsikointiin. Mikäli siis halutaan saavuttaa näkyvyyttä tietyllä avainsanalla, tulee sen löytyä sivun otsikosta siinä muodossa millä sitä haetaan eniten. Yleensä kyseessä on sanan perusmuoto. Tehokas hakukoneoptimoidun… Lue lisää Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Hakukoneoptimointi 2014

Alan julkaisu SearchMetrics julkaisi juuri omat tutkimustuloksensa siitä mitkä ovat sivuston hakukonelöydettävyyden tärkeimmät tekijät tällä hetkellä. Referoin näitä Search Engine Landin listauksen perusteella suomeksi. Mitään yllätyksiä listalla ei ole. Laadukas sisältö on edelleen se mitä kannattaa tuottaa. Sisältö Sivuston sisällön tulee olla laadukasta ja relevanttia. Hakutermiä piilolinssit käyttävä käyttäjä haluaa löytää verkkosisältöä koskien piilolinssejä. Pidempi ja… Lue lisää Hakukoneoptimointi 2014