Verkkokauppaoptimointi #19: Kommunikoi ostoprosessin kestosta

19

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 19: Kommunikoi ostosprosessin kestosta

Loputtoman tuntuinen ostosprosessi on loistava tapa tiputtaa puolet ostoskoriin päätyvistä käyttäjistä pois. Prosessia voi optimoida poistamalla ylimääräisiä klikkauksia, mutta yksi yksinkertaisimmista tavoista optimoida sitä on kommunikoida ostoprosessin kestosta.

Verkkokauppa.com kommunikoi ostosprosessin eri vaiheista näin:

screenshot-2016-12-20-17-54-58

Analytics-ohje

Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus

Mikäli verkkokaupan seuranta on päällä, auttaa ostosprosessin vaiheista kertominen parantamaan siirtymäprosenttia tilausprosessin eri vaiheiden välillä.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.