Verkkokauppaoptimointi #20: Käytä open graph -tageja

20

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 20: Käytä open graph -tageja

Kestin yllättävän monta päivää ennen verkkokaupan konversio-optimoinnin teknisiä hinkkauksia. Aivan javascript-nopeusoptimointiin ei tässä sarjassa mennä, mutta tarkastellaan silti muutamaa klikkikonversioon vaikuttavaa tekijää.

Open graph -tagit ovat sosiaalisen median jakonäkymään vaikuttavia tageja. Käyttämällä niitä, sekä optimoimalla ne mahdollisimman houkutteleviksi, saat todennäköisimmin klikkauksia verkkokauppaasi sosiaalisesta mediasta.

Open graph -tageilla varmistat, että sosiaalisen median jaossa näkyy oikea kuva ja oikeat tekstit, eli siis näissä:

screenshot-2016-12-20-18-21-49

Mikäli sosiaalisen median jakonäkymässä näkyy täysin väärä kuva tai teksti on mitä sattuu, open graph -tagit kannattaa tarkistaa.

Analytics-ohje

Hankinta → Some → Yleiskatsaus

Timanttiset open graph -tagien sisällöt vaikuttavat sosiaalisen median liikenteen määrään.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.