Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 20: Käytä open graph -tageja
Kestin yllättävän monta päivää ennen verkkokaupan konversio-optimoinnin teknisiä hinkkauksia. Aivan javascript-nopeusoptimointiin ei tässä sarjassa mennä, mutta tarkastellaan silti muutamaa klikkikonversioon vaikuttavaa tekijää.
Open graph -tagit ovat sosiaalisen median jakonäkymään vaikuttavia tageja. Käyttämällä niitä, sekä optimoimalla ne mahdollisimman houkutteleviksi, saat todennäköisimmin klikkauksia verkkokauppaasi sosiaalisesta mediasta.
Open graph -tageilla varmistat, että sosiaalisen median jaossa näkyy oikea kuva ja oikeat tekstit, eli siis näissä:
Mikäli sosiaalisen median jakonäkymässä näkyy täysin väärä kuva tai teksti on mitä sattuu, open graph -tagit kannattaa tarkistaa.
Analytics-ohje
Hankinta → Some → Yleiskatsaus
Timanttiset open graph -tagien sisällöt vaikuttavat sosiaalisen median liikenteen määrään.
