Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 18: Älä pelkää pop-uppia
Pop-upit ja overlay -elementit ovat syystäkin monelle verkkokauppiaalle kirosana. Totuus kuitenkin on, että ne ovat edelleenkin käsittämättömän tehokas tapa kerätä esimerkiksi sähköpostiosoitteita. Kyse onkin siitä, tarjoaako pop-up käyttäjälle jotain lisäarvoa. Mikäli vastaus on kyllä, tällöin pop-up on paikallaan.
Lisää sankaritarinoita aliarvostetusta markkinointielementistä voi lukea Crazy Eggin blogista.
Käytä pop-upia esimerkiksi…
- Kehottamaan käyttäjää jättämään sähköpostiosoitteensa saadakseen alennuskoodin tai seuraavan tilauksensa postimaksut ilmaiseksi.
- Kehottamaan käyttäjää jättämään sähköpostiosoitteensa saadaakseen jotain lisäarvoa sähköpostiinsa tarjousten lisäksi / niiden sijaan, esim. reseptejä, pukeutumisvinkkejä tai muuta hyötysisältöä.
- Laukaise pop-up, kun käyttäjä on poistumassa sivustolta ja tarjoa naurettavan kokoista alennuskoodia vastineeksi tilauksesta tai sähköpostiosoitteesta.