Verkkokauppaoptimointi #18: Älä pelkää pop-uppia

18

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 18: Älä pelkää pop-uppia

Pop-upit ja overlay -elementit ovat syystäkin monelle verkkokauppiaalle kirosana. Totuus kuitenkin on, että ne ovat edelleenkin käsittämättömän tehokas tapa kerätä esimerkiksi sähköpostiosoitteita. Kyse onkin siitä, tarjoaako pop-up käyttäjälle jotain lisäarvoa. Mikäli vastaus on kyllä, tällöin pop-up on paikallaan.

Lisää sankaritarinoita aliarvostetusta markkinointielementistä voi lukea Crazy Eggin blogista.

Käytä pop-upia esimerkiksi…

  • Kehottamaan käyttäjää jättämään sähköpostiosoitteensa saadakseen alennuskoodin tai seuraavan tilauksensa postimaksut ilmaiseksi.
  • Kehottamaan käyttäjää jättämään sähköpostiosoitteensa saadaakseen jotain lisäarvoa sähköpostiinsa tarjousten lisäksi / niiden sijaan, esim. reseptejä, pukeutumisvinkkejä tai muuta hyötysisältöä.
  • Laukaise pop-up, kun käyttäjä on poistumassa sivustolta ja tarjoa naurettavan kokoista alennuskoodia vastineeksi tilauksesta tai sähköpostiosoitteesta.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.