Sisällöntuotanto toi 450% lisää liikennettä

Esittelen lyhyesti erään casen, joka kuvaa hyvin hakukoneoptimointia Suomessa.

Omien kokemuksieni mukaan hakukoneoptimointi Suomessa on hyvin sisältöpainoitteista. Suurin osa sivustoista on teknisesti hyviä ja niillä on hyvät lähtökohdat löytyä hakukoneista. Linkkejä löytyy runsaasti, mutta avainsanakohdistettua sisältöä ei vain ole. Pelkästään sillä, että asiakkaan saa valjastettua tuottamaan johdonmukaisesti avainsanakohdistettua sisältöä, saa aikaan ihmeitä. Tässä sellaisen ihmeen osoittava käppyrä.

Screenshot 2014-05-26 08.02.41

Hakukoneoptimointi aloitettiin tässä tapauksessa loppukesästä. Maksuttoman hakukoneliikenteen suhde oli suorastaan hälyyttävä 9%. Vuodessa suhde on saatu nostettua yli 30%:n ja kävijämäärä on kasvanut hurjat 450%. Parasta on, että kasvupotentiaalia on edelleen. Yhtä reipasotteisella sisällöntuotannolla vuosia 2015 ja 2014 vertaillessa on mahdollista päästä jälleen useamman sadan prosentin kasvulukemiin.

Tämä saavutettiin hyvin yksinkertaisella tavalla:

  1. Ensin etsittiin toimialalta avainsanoja joilla tehdään runsaasti kuukausittaisia Google-hakuja.
  2. Näille avainsanoille tuotettiin kohdistettua ja laadukasta sisältöä.

Tutustumalla toimialasi sanastoon ja tuottamalla sille laatusisältöä, ei Googlen päivityksistä tarvitse stressata ja hakukoneoptimointi tapahtuu kuin itsestään.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.