Natiivimainonta soluttautuu alkuperäissisältöön
Jotta otsikoinnin tärkeyden korostaminen ei jäisi tyhjäksi puheeksi, lienee paikallaan esitellä vuoden sisältötrendi eli natiivimainonta. Kyseessä on seksikäs trenditermi tutulle asialle, eli mainoksen julkaiseminen mainoskanavan muuhun sisältöön sopivassa formaatissa. Termi viittaa juurikin mainoksen sovittamiseen kanavan alkuperäissisältöön. Jossain yhteyksissä sitä on myös nimitetty sisältömainonnaksi tai mainossisällöksi, blogipiireissä taas sponsoroiduksi sisällöksi. Koska oikeaoppiseen verkkosisällöntuotannon prosessiin kuuluu olennaisesti avainsana-analyysi, kilpailutin nämä termit. Tämän perusteella termiksi näyttäisi olevan vakiintumassa… Lue lisää Natiivimainonta soluttautuu alkuperäissisältöön