Tee itsesi näköistä Internet-markkinointia ja onnistu!

Todennäköisesti kaksi kolmesta tätä artikkelia lukevasta on lukenut joskus ainakin osia Jari Parantaisen tuotannosta. Muistaakseni juuri Pölli tästä -kirjassa taisi olla loistava esimerkki kalastajasta, joka mainosti tuotteitaan kadun varteen isketyllä kyltillä, jonka hän oli itse raapustanut.

Voitte kuvitella silakanhajuisen merimiehen raapustamassa kierrätysroskiksesta kaivetulle pahvinpalalle epämääräisin tikkukirjaimin: ”TUORETTA KALAA”.

Voitte myös varmasti kuvitella kuinka paljon paremmin tämä kyseinen ”mainos” konvertoi hänelle asiakkaita verrattuna design-palkitun mainostoimiston suunnittelemaan banderolliin.

HYVÄ!

Otetaanpa esimerkki Internet-markkinoinnin ihmeellisestä maailmasta ja kokeillaan A/B-testausta bannerimainonnan merkeissä. Mainostajana toimi supersuosittu suomalainen Kuvaton.com -hassukuvasivusto.

Esitellään kilpailijat.

Mainos 1
Mainos 2

Molempia mainoksia pyöritettiin vuorokauden ajan. Konvertoiko klikkauksia enemmän palkintoa ja tekijän Photoshop-taitoja korostava mainos 1 vai autenttinen Microsoft Paint -pläjäys mainos 2?

Mainos 1 saavutti testauksen aikana  623 klikkausta, kun taas mainos 2 saavutti testauksen aikana 2322 klikkausta. Klikkaukset tulivat uniikeista IP-osoitteista.

Johtopäätös: Tee itsesi, tuotteesi tai palvelusi näköistä Internet-markkinointia, se toimii todennäköisesti paljon paremmin kuin vaihtoehto jossa maksaisit johtavalle mainostoimistolle mainonnastasi viisinumeroisen summan.

Tai valitse ainakin asiantuntijakumppanisi sen perusteella, että sinua kuunnellaan. Kallein ei ole välttämättä paras.

Loppukevennys

Eräs tuttavani lähetti kerran mainostoimistolle tarjouspyynnön sivustonsa brändinkehittämisestä. Hän sai vastaukseksi:

Tilaajalle tuotetaan nykyaikainen ja laadukas verkkosivusto.
• Verkkosivustolle suunnitellaan tyylikäs ja luotettavan vaikutelman antava ulkoasu.
• Ulkoasun värimaailma on vihreä, valkoinen ja hopeanharmaa.
• Yrityksen logona käytetään tilaajalla olemassa olevaa logoa.
• Verkkosivuston lopputuloksessa tavoitellaan seuraavia laatusanoja: vakuuttavuus, ammattimaisuus
ja modernius.

Hinta 5500 euroa

Ostaisitko?

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

3 kommenttia artikkeliin ”Tee itsesi näköistä Internet-markkinointia ja onnistu!

  1. Hei,

    Mun sivustolle tulee DailyStatsiin paljon nk. refer-spämmiä.. Miten estän ks. asian?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.