Case: Sivuston perusnäkyvyys kuntoon

Scafo Finland Oy tarjoaa telineratkaisut korjaus- ja uudisrakentamiseen Etelä-Suomen alueella. Scafolle tehtiin uudet nettisivut, joiden rakentamisessa annoin vinkkejä hakukoneoptimoinnin suhteen.

Sivusto ei löytynyt aluksi millään sanoilla Googlesta, vaikka teknisiä esteitä indeksoitumiselle ei ollut. Tilanne korjattiin kahdella perustoimenpiteellä: brändisananäkyvyyden korjaamisella ja luomalla tietosisältöä.

Brändisananäkyvyys on tärkeää

Alkutilanne sivuston suhteen oli se, että ”Southern California Association of Fingerprint Officers”-sivusto dominoi ensimmäistä sivua yrityksen brändisanoilla. Aivan ensimmäisenä hakukoneoptimoinnilla tavoiteltiinkin näkyvyyttä brändisanoilla ja haettaessa sivuston domainia ”scafo.fi”.

Brändisananäkyvyys saattaa tuntua itsestäänselvyydeltä, mutta seuraukset ovat ikäviä kun se ei ole kunnossa. Brändisananäkyvyydellä varmistetaan kolme asiaa:

  • Monet kirjoittavat yrityksen domainin (esim. scafo.fi) Googleen osoiterivin sijaan. Sivulle ei välttämättä osata mennä ollenkaan mikäli se ei löydy domainnimellään.
  • Näkyvyys yrityksen nimellä ja sen variaatioilla on tärkeää mikäli asiakas ei tiedä yrityksen domainia.
  • Jos yritys on asiakkaalle vieras, saattaa hän hakea Googlesta varmistusta, että kyseessä on oikea yritys. Perusnäkyvyys Googlessa voi vaikuttaa ostopäätökseen.

Perusnäkyvyys Scafolla korjattiin muutamilla linkeillä, joiden avainsanana toimi yrityksen nimi. Linkkien ansiosta tilanne korjautui noin kuukauden sisällä.

Relevantti tietosisältö luo hyvän pohjan näkyvyydelle

Scafon sivuille tuotettiin tietosisältöä tärkeimmille sanoille, joilla yrityksen tulisi löytyä Googlesta. Tietosisältö on hyödyllistä kolmesta syystä:

  • Tietosisältö kertoo asiakkaalle, että yritys tietää mitä tekee.
  • Avainsanoille optimoitu tietosisältö (esim. telineratkaisut) löytyy hyvin Googlesta, koska tekstiä on sopivasti jotta Google kokisi sivun auktoriteettisisältönä.
  • Mielenkiintoiset artikkelit ovat hyviä linkkiansoja. Niitä saatetaan linkittää luonnollisesti, mutta niille on myös helpompi hankkia linkkejä kuin sivuille joita ei ole kohdistettu.

Tietosisällön ansiosta Scafo löytyy nyt Googlesta myös yrityksen palveluihin liittyvällä sanastolla. Hyvän pohjan ansiosta sisältöä ja linkitystä on helppo kehittää tavoittamaan yhä laajempaa näkyvyyttä.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

2 kommenttia artikkeliin ”Case: Sivuston perusnäkyvyys kuntoon

  1. Pitää myös tietää mikä on brandi. Jotkin yritykset puhuu brandistä vaikka niiden tuote tai palvelu ei ole oikeasti brandi. Esim. Pirkka-tuotteet, joita myydään ruokakaupoissa on brandi ja myös Coca Cola on bradi. Banrdi on siis tuote tai palvelu jonka kaikki tietää ja sitä myydään paljon.

  2. Mutta joo jos asiakaan mielestä heidän palvelu tai tuote on brändi niin asiakkalle ei kannata sanoa että ei se ole, koska asiakas on aina oikeassa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.