Tapaus mainostoimisto ADsite ja Intiasta ostetut Facebook-tykkäykset

Taas on pienyrittäjää viilattu linssiin, kertoo Uusi Suomi artikkelissaan Ostetut Facebook-tykkääjät olivatkin Intiasta – ”Yhtään suomalaista ei tullut”. Tamperelaiselta mainostoimistolta Facebook-kampanjan ostaneet pienyrittäjät ovat ihmeissään. Kampanja toi uusia seuraajia yritysten Facebook-sivuille, mutta ei sieltä mistä tykkääjiä olisi haluttu – Suomesta. Sekä iisalmelaisen Villi Hurtta -taideverkkokaupan että toisen suomalaisen pienyrityksen Facebook-tykkääjien yleisin kotikaupunki on nyt Dhaka,… Lue lisää Tapaus mainostoimisto ADsite ja Intiasta ostetut Facebook-tykkäykset

Verkkokaupan tulevaisuus on Facebookissa

Tähän mennessä tyypillinen verkkokauppabisnes Facebookissa on ollut sitä, että tuotteita markkinoidaan Facebook-sivulla ja verkkokauppaan on liitetty sosiaalisen median jakomahdollisuudet. Mutta miten tapahtuu, kun asetelma käännetään toisin päin ja ostomahdollisuudet tuodaan käyttäjän ulottuville Facebookissa ilman että hänen tarvitsee poistua sieltä? Olen lukenut todennäköisesti tuhansia artikkeleja koskien sitä kuinka paljon konversio nousee mikäli käyttäjä voi konvertoitua Facebookissa… Lue lisää Verkkokaupan tulevaisuus on Facebookissa

Uudet Facebook-sivut

Facebook uudistaa jälleen Sivut (Pages). Sivujen omistajia ei ole vielä pakotettu ottamaan uudistusta käyttöön, mutta vanhat sivut päivitetään pian uuteen muotoon. Mainitsen pari asiaa, jotka olennaisesti muuttuvat. Timeline Timeline Facebook-sivuilla tarkoittaa aikamoista käyttöliittymämuutosta. Käytännössä koko sivun markkinointistrategia täytyy ajatella uusiksi, kun vanha tuttu tapa iskeä käyttäjä tykkääjille ja ei-tykkääjille jaetulle laskeutumissivulle ei toimi enää. Timeline-sivuissa… Lue lisää Uudet Facebook-sivut