Facebook Offers – hyödynnä nyt!

Joo, mä olen vähän myöhässä tässä. Olisi pitänyt blogata asiasta jo huhtikuussa. Mutta Facebook Offers on  edelleen kova juttu!

Facebook Offers on varmasti kaikille Facebookin käyttäjille tuttu siitä haalaritarjouksesta, jonka voisin väittää vähintäänkin jokaisen Facebookin käyttäjän kaverin lunastaneen. (Kuka muuten oikeasti käyttää niitä dorkia haalareita?)

Offers on Facebookin sisäinen tarjousominaisuus, jolla tarjousten leviäminen perustuu siihen, että tarjousta lunastaessa lunastajan Facebook-kaverit saavat tietoonsa lunastuksen. Se näyttää siis tältä:

Offers on hyvin yksinkertaista ottaa käyttöön. Se vaatii vain, että sivullasi on vähintään 400 tykkääjää. Sen jälkeen voit lisätä sivullesi tarjouksia samalla tavalla kuin statuspäivityksiä, kuvia ja galluppeja:

Omia kokemuksia

Omien kokemusteni mukaan Offers-ominaisuutta kannattaa hyödyntää juuri nyt. Facebook on luonnollisesti tehnyt siitä jo maksullisen, eli muutaman euron joudut  tarjouksesi pulittamaan. Viraalihyöty on kuitenkin valtava, joten tarjoukseen sijoittaminen kannattaa.

Olin itse vähän pettynyt, kun tahkottuani hyvän aikaa varsin muikeita viraalituloksia Facebookin Gallupeilla, tuli niistäkin maksullisia. Parhaimmillaan Gallupeilla sai aikaan tällaisia tuloksia:

Vastaavia tuloksia on nykyään haastavaa saada aikaan, mutta Offers yllätti positiivisesti. Laitoin kokeiluluontoisesti neljän euron mainostuspanostuksella tarjouksen n. 15 000 tykkääjän Facebook-sivulleni ja saavutin sillä tällaisia tuloksia kahdessa vuorokaudessa:

Mielestäni ihan kohtuullinen suoritus orgaanisen ja viraalin osalta. Maksettu panostus oli kuitenkin vain neljä euroa, joka sekin oli Facebookin mainostuskupongin tarjoama.

Loppusanat

Mikäli haluat saada yrityksesi tai sivusi esille Facebookissa, kokeile ehdottomasti Offersia!

Vaikea sanoa kuinka kauan sen käyttäminen on vielä noin helppoa ja tehokasta – Offershan on edelleen beta-vaiheessa. Itselläni on edelleen sydäntä raastavat traumat siitä kuinka Gallupeilla pelailu sabotoitiin. ;(

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.