Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 8: Vältä itsestäänselviä arvolupauksia
- Helpot palautukset
- Nopea toimitus
- Ystävällinen asiakaspalvelu
…tässä kolme erinomaista esimerkkiä itsestäänselvistä arvolupauksista, sillä näiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä jokaisessa verkkokaupassa.
Itsestäänselvyyksien sijaan kannattaa miettiä millä erotut muista vastaavista verkkokaupoista. Mahdollisimman erottuva ja röyhkeä yleensä toimii.
Itsestäänselvyyksistä saadaan erottuvia vaikkapa näin:
- Palautus haetaan oveltasi
- Ilmainen toimitus ovellesi
- 24/7 asiakaspalvelu 15 eri kielellä
Analytics-ohje
Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus
Konversioseuranta ja toimenpiteiden vaikutukset siihen löytyy tutusta paikasta.
Kokeile sen lisäksi A/B-testata erilaisia arvolupausversioita esimerkiksi Optimizelyllä.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.