Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 7: Tarjoa ilmainen toimitus
Ilmainen toimitus lisää verkkokaupan konversiota parhaimmillaan 90 prosenttia, joten on ilmiselvää, että sitä kannattaa kokeilla.
Riistohintaisten postikulujen maassa toteutus on tietysti kustannusriski. Muutama idea ilmaisen toimituksen testaamiseen:
- Mitä jos konversio nousee parhaimmillaan 90%? Laske kuinka paljon konversion pitäisi nousta, jotta se kattaisi ilmaisen toimituksen kulut.
- Lähde kevyesti liikkeelle ja määrittele ilmainen toimitus tietyn kokoisiin ostoksiin.
- Voit myös määritellä ilmaisen toimituksen vain tiettyihin tuotteisiin, esimerkiksi kirjepostituksiin.
- Lisää toimituskulut tuotteiden hintaan. Myös se voi auttaa, kunhan ostajan ei tarvitse maksaa toimituksesta.
Analytics-ohje
Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus
Hyödyt ilmaisesta toimituksesta pitäisi näkyä parantuneena konversiona.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.