Verkkokauppaoptimointi #7: Tarjoa ilmainen toimitus

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 7: Tarjoa ilmainen toimitus

Ilmainen toimitus lisää verkkokaupan konversiota parhaimmillaan 90 prosenttia, joten on ilmiselvää, että sitä kannattaa kokeilla.

Riistohintaisten postikulujen maassa toteutus on tietysti kustannusriski. Muutama idea ilmaisen toimituksen testaamiseen:

  1. Mitä jos konversio nousee parhaimmillaan 90%? Laske kuinka paljon konversion pitäisi nousta, jotta se kattaisi ilmaisen toimituksen kulut.
  2. Lähde kevyesti liikkeelle ja määrittele ilmainen toimitus tietyn kokoisiin ostoksiin.
  3. Voit myös määritellä ilmaisen toimituksen vain tiettyihin tuotteisiin, esimerkiksi kirjepostituksiin.
  4. Lisää toimituskulut tuotteiden hintaan. Myös se voi auttaa, kunhan ostajan ei tarvitse maksaa toimituksesta.

Analytics-ohje

Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus

Hyödyt ilmaisesta toimituksesta pitäisi näkyä parantuneena konversiona.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.