Verkkokauppaoptimointi #8: Vältä itsestäänselviä arvolupauksia

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 8: Vältä itsestäänselviä arvolupauksia

  1. Helpot palautukset
  2. Nopea toimitus
  3. Ystävällinen asiakaspalvelu

…tässä kolme erinomaista esimerkkiä itsestäänselvistä arvolupauksista, sillä näiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä jokaisessa verkkokaupassa.

Itsestäänselvyyksien sijaan kannattaa miettiä millä erotut muista vastaavista verkkokaupoista. Mahdollisimman erottuva ja röyhkeä yleensä toimii.

Itsestäänselvyyksistä saadaan erottuvia vaikkapa näin:

  1. Palautus haetaan oveltasi
  2. Ilmainen toimitus ovellesi
  3. 24/7 asiakaspalvelu 15 eri kielellä

Analytics-ohje

Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus

Konversioseuranta ja toimenpiteiden vaikutukset siihen löytyy tutusta paikasta.

Kokeile sen lisäksi A/B-testata erilaisia arvolupausversioita esimerkiksi Optimizelyllä.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.