Verkkokauppaoptimointi #3: Muuta valikko suositusjärjestykseen

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 3: Muuta valikko suositusjärjestykseen

Verkkokauppojen valikot ovat tyypillisesti aakkosjärjestyksessä. Tässä ratkaisussa suosituimmat kategoriat jäävät muiden varjoon. Valikon linkkien järjestäminen suositusjärjestykseen sivunäyttöjen tai konversion perusteella kannattaa, koska tällöin käyttäjä löytää helpoiten tuotteet mitä todennäköisimmin etsii.

Analytics-ohje

Käyttäytyminen → Sivuston sisältö → Kaikki sivut

Näin selvität suosituimmat sivut ja kategoriat sivunäyttöjen mukaan. Tehostettu verkkokauppaseuranta laskee myös sivun arvon.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.