Verkkokauppaoptimointi #4: Selkeytä toimintakehotteet

4

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 4: Selkeytä toimintakehotteet

Toimintakehotteet, eli napit jotka käskevät lisäämään tuotteen ostoskoriin tai siirtymään ostoprosessissa seuraavalle sivulle, eivät ole monessa verkkokaupassa kaikkein selkeimmät.

Niiden pitäisi olla mahdollisimman selkeät, koska

a) Epävarma shoppailija jättää useimmiten ostoksensa tekemättä mikäli ei ole aivan varma mitä napista tapahtuu.

b) Epävarma shoppailija kaipaa muuten vain vähän ohjailua oikeaan suuntaan. Käyttäjiä on hyvä välillä ohjeistaa tekemään asioita.

Syynää verkkokauppasi napit läpi ja kokeile esimerkiksi seuraavia selvennyksiä:

  • Lisää koriin → Lisää ostoskoriin
  • Seuraava → Siirry maksamaan
  • Edellinen → Takaisin ostoskoriin
  • Takaisin → Takaisin ostoksille
  • Lisää uusi → Lisää uusi osoitetieto

Selkeämpi toimintakehote ostoskorissa voi parantaa sen konversiota jopa 54 %.

Analytics-ohje

Konversiot → Ostosanalyysi → Checkout-käyttäytymisanalyysi

Näin selvität missä vaiheessa maksuprosessia kävijäsi tippuvat. Selkeämmät toimintakehotteet voi herättää luottamusta maksuprosessia kohtaan.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.