Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 5: Julkaise arvosteluja
Suurimmalle osalle moderneista netinkäyttäjistä muiden käyttäjien arvostelut ovat valtavan tärkeä asia. Ne voivat olla esimerkiksi:
- Läheisen henkilön tai muun tuttavan suositus
- Julkkiksen suositus
- Some-julkkiksen suositus
- Muiden ostajien suositukset
Kohta numero neljä on helpoiten hyödynnettävissä verkkokauppiaalle.
Lisää verkkokauppaan vapaavalintainen tapa arvostella tuotteita ja verkkokauppaa itseään. Se voi olla esimerkiksi:
- Vapaamuotoiset tähtiarvostelut
- Vapaamuotoiset sanalliset arvostelut
- TrustPilot tai vastaava integraatio
- Some-julkkiksen tai muun asiakkaan Instagram-julkaisun upottaminen sivustolle
- Facebook- tai Google My Business -arvostelut
Ominaisuuden liitoksesta ei kannata tehdä liian monimutkaista. Tärkeintä on, että voit tavalla tai toisella osoittaa muille, että verkkokaupallasi on tyytyväisiä asiakkaita.
Analytics-ohje
Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus
Hyvien arvosteluiden pitäisi näkyä parantuneena myyntinä. 😉