Verkkokauppaoptimointi #5: Julkaise arvosteluja

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 5: Julkaise arvosteluja

Suurimmalle osalle moderneista netinkäyttäjistä muiden käyttäjien arvostelut ovat valtavan tärkeä asia. Ne voivat olla esimerkiksi:

  • Läheisen henkilön tai muun tuttavan suositus
  • Julkkiksen suositus
  • Some-julkkiksen suositus
  • Muiden ostajien suositukset

Kohta numero neljä on helpoiten hyödynnettävissä verkkokauppiaalle.

Lisää verkkokauppaan vapaavalintainen tapa arvostella tuotteita ja verkkokauppaa itseään. Se voi olla esimerkiksi:

  • Vapaamuotoiset tähtiarvostelut
  • Vapaamuotoiset sanalliset arvostelut
  • TrustPilot tai vastaava integraatio
  • Some-julkkiksen tai muun asiakkaan Instagram-julkaisun upottaminen sivustolle
  • Facebook- tai Google My Business -arvostelut

Ominaisuuden liitoksesta ei kannata tehdä liian monimutkaista. Tärkeintä on, että voit tavalla tai toisella osoittaa muille, että verkkokaupallasi on tyytyväisiä asiakkaita.

Analytics-ohje

Konversiot → Verkkokauppa → Yleiskatsaus

Hyvien arvosteluiden pitäisi näkyä parantuneena myyntinä. 😉

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.