Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 21: Käytä mikroformaatteja
Siinä missä open graph -tagit lisäävät merkittävästi klikkikonversiota sosiaalisesta mediasta, tekevät mikroformaatit samaa hakukoneen puolella. Mikroformaattien käyttäminen voi myös vaikuttaa positiivisesti hakukonesijoituksiin, sillä esimerkiksi Googlea luonnollisesti miellyttää, mikäli sille tarjotaan tavallista enemmän tietoa verkkokaupan tuotteista.
Se juuri on mikroformaattien ideana. Tarjoamalla hakukoneelle esimerkiksi hinta- ja tuotekuvatietoa, osaavat tietyt hakukoneet näyttää nämä tiedot suoraan hakutuloksissa. Tarjoamalla käyttäjälle enemmän tietoa jo hakutulossivulla, sitä todennäköisimmin saat klikkauksia.

Lue lisää aiheesta: Mozin lista tärkeimmistä mikroformaateista.
Analytics-ohje
Hankinta → Search Console → Aloitussivut (Klikkausprosentti)
Timanttiset mikroformaatit vaikuttavat hakukoneliikenteen klikkikonversioon eli klikkausprosenttiin.
