Verkkokauppaoptimointi #21: Käytä mikroformaatteja

21

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 21: Käytä mikroformaatteja

Siinä missä open graph -tagit lisäävät merkittävästi klikkikonversiota sosiaalisesta mediasta, tekevät mikroformaatit samaa hakukoneen puolella. Mikroformaattien käyttäminen voi myös vaikuttaa positiivisesti hakukonesijoituksiin, sillä esimerkiksi Googlea luonnollisesti miellyttää, mikäli sille tarjotaan tavallista enemmän tietoa verkkokaupan tuotteista.

Se juuri on mikroformaattien ideana. Tarjoamalla hakukoneelle esimerkiksi hinta- ja tuotekuvatietoa, osaavat tietyt hakukoneet näyttää nämä tiedot suoraan hakutuloksissa. Tarjoamalla käyttäjälle enemmän tietoa jo hakutulossivulla, sitä todennäköisimmin saat klikkauksia.

Banaanileipähakutulokset on koristeltu mikroformaateilla.
Banaanileipähakutulokset on koristeltu mikroformaateilla.

Lue lisää aiheesta: Mozin lista tärkeimmistä mikroformaateista.

Analytics-ohje

Hankinta → Search Console → Aloitussivut (Klikkausprosentti)

Timanttiset mikroformaatit vaikuttavat hakukoneliikenteen klikkikonversioon eli klikkausprosenttiin.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.