Verkkokauppaoptimointi #15: Mahdollista ostoskorin tallennus

verkkokauppaoptimointia

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 15: Mahdollista ostoskorin tallennus

Ostoskorin tai toivelistan tallennuksen mahdollistamiseen voi suhtautua joko nihkeästi tai rakentavasti. Sen voi nähdä konversionestäjänä, koska käyttäjän ei ole pakko ostaa samantien, mutta suosittelen kokeilemaan ominaisuutta mahdollisista ennakkoluuloista huolimatta.

Ostoskorin tai toivelistan tallennus mahdollistaa eri laitteiden välillä siirtymisen tai parhaimmillaan lahjalistan jakamisen ulkopuolisille. Ostoskorin tallennusmahdollisuus on myös loistava liidilistan tai käyttäjärekisterin kerääjä: tietokoneelle siirtymisestä haaveileva mobiilikäyttäjä voi syöttää matalammalla kynnyksellä sähköpostiosoitteensa lyhyeen lomakkeeseen kuin täyttää kaikki osoitetietonsa.

Syitä tallentaa ja jakaa ostoskori / toivelista

  • Eri laitteiden välillä siirtyminen
    • Mobiilikäyttäjä voi haluta tehdä ostoksensa loppuun tietokoneella
  • Toivelistojen kerääminen
    • Bloggarit (tai aikuisviihdetähdet!) saattavat käyttää ominaisuutta julkisena toivelistana sponsoreiden lahjoituksille
    • Tai sitten listoja jaetaan kavereiden tai tuttavien kesken
  • Jos tietyt tuotteet on loppu, käyttäjät saattavat kasata niitä ostoskoriin odottamaan varaston täyttymistä
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.