Verkkokauppaoptimointi #16: Lähetä sähköpostia

verkkokaupan konversio-optimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 16: Lähetä sähköpostia

Kuulostaapa itsestäänselvyydeltä.

Olen silti törmännyt valtavaan määrään verkkokauppoja, joista ei lähde yhden yhtä sähköpostia. Ehkä maksimissaan tilausvahvistus. Pikaviestimien kulta-aikana vanha kunnon sähköposti voi kuitenkin lipsahtaa mielestä.

Tarkista, että lähetät sähköpostia kun…

  • Käyttäjä tilaa jotain (tilausvahvistus, d’uh!).
  • Tilaus on toimitettu. Saat mahdollisuuden pyytää arvostelua tuotteesta ja toimituksesta sivustolle tai sosiaaliseen mediaan.
  • Tilauksesta on kulunut esim. kuukausi. Selvitä kuinka usein käyttäjät keskimäärin ostavat kaupastasi ja optimoi muistutussähköposti sen mukaan. Esim. piilolinssit uusitaan yleensä kuukausittain, puhelinliittymien kokoonpano on hyvä tarkistaa vuosittain jne.
  • Kauppaan palaa tuote, jota kohtaan käyttäjä on osoittanut kiinnostusta esimerkiksi tallentamalla ostoskorin.
  • On relevantti juhlapäivä.
  • Julkaiset tarjouksia.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.