Verkkokauppaoptimointi #13: Kerro maksun turvallisuudesta

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 13: Kerro maksun turvallisuudesta

Netissä maksaminen aiheuttaa monelle syystäkin kuumotuksia. Viimeistään ostoskorissa käyttäjää on hyvä muistuttaa siitä, että luottokortti ei ole päätymässä vääriin käsiin. Erityisesti uusissa verkkokaupoissa luotettavuustekijöiden esitteleminen on tärkeää, koska käyttäjillä ei ole vielä syntynyt luottamusta brändiin.

Luottamusta maksamiseen lisätään esimerkiksi tutuilla logoilla.
Luottamusta maksamiseen lisätään esimerkiksi tutuilla logoilla.

Maksuprosessin luotettavuustekijöitä

  • Pankkien ja luottokorttiyhtiöiden tutut logot
  • Sanallinen muistutus siitä, että maksu on turvallinen
  • SSL-sertifikaatti
  • Turvallinen maksu tms. tekstin toistaminen ostoskorissa. Tekstin värinä vihreä ja SSL-sertifikaatin symbolia muistuttava vihreä lukko tekstin vieressä.
  • Linkki sopimusehtojen tietosuojaosioon
  • Sopimusehtojen tietosuojaosion tiivistelmä
  • Erilaiset turvallisuuslisenssit, mm. DigiCert
  • Arvostelut, mm. TrustPilot

 

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.