Verkkokauppaoptimointi #12: Nauhoita sivustovierailut

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 12: Nauhoita sivustovierailut

Unelmoitko suurimpien konversiohaasteiden edessä silloin tällöin, että voisit seurata mitä kävijät tekevät sivustolla?

Konversio-optimointityökaluilla, kuten Hotjar, se on mahdollista.

Hotjar on Analytics-scriptin kaltaisella koodinpätkällä toimiva työkalu, jonka avulla voit mm. kerätä käyttäjistä heatmap-dataa, mutta myös nauhoittaa käyttäjäkohtaisesti hiirenliikkeet ja klikkaukset.

Hiirenliikkeiden ja klikkausten perusteella tiedät mitkä osiot ja elementit verkkokaupassasi toimivat ja mitkä eivät. Työkalujen käyttöön kannattaa aina liittää niiden tehokas seuranta, analyysi ja sivuston parantaminen analyysin perusteella.

Katso esittelyvideo Hotjarin käytöstä tästä:

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.