Verkkokauppaoptimointi #11: Luo kategorioita hakujen perusteella

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 11: Luo kategorioita hakujen perusteella

Luit varmasti vinkin #2 liittyen sivustohakujen analysointiin?

Vinkki #11 on täsmäisku sen hyödyntämiseen: luo uusia kategorioita hakujen perusteella.

Hakevatko käyttäjät aktiivisesti jotakin minkä looginen paikka ei välttämättä avaudu kategorialistausta tarkastelemalla – luo sille uusi kategoria. Aktiivisten käyttäjähakujen aiheet kannattaa myös siirtää kategorioissa mahdollisimman näkyville, tai laittaa esille jopa päävalikkoon.

Analytics-ohje

Käyttäytyminen → Sivustohaku → Hakutermit

Mikäli kyseisellä sivulla on hiljaista, verkkokaupan sivustohaun seurantaa ei ole aktivoitu. Seurannan voi aktivoida Analyticsin järjestelmävalvojan asetuksista, mutta se saattaa myös vaatia teknisiä muutoksia.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.