Verkkokauppaoptimointi #2: Analysoi sivustohakua

2

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 2: Analysoi sivustohakua

Sivustohaun analysointi jää harmillisen usein vähälle huomiolle, vaikka sitä käyttävät juuri ne kävijät jotka eivät löydä etsimäänsä samantien. Sivustohaun seurannan tarjoamaa dataa voit hyödyntää esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  • Kehitä verkkokaupan navigaatiota sivustohaun perusteella lisäämällä sinne aiheita mitä käyttäjät hakevat
  • Tuo verkkokaupan etusivulle niitä asioita mitä käyttäjät hakevat
  • Rakenna mainontaa ja muuta markkinointia niiden tuotteiden ja aiheiden ympärille mitä käyttäjät hakevat

Analytics-ohje

Käyttäytyminen → Sivustohaku → Hakutermit

Mikäli kyseisellä sivulla on hiljaista, verkkokaupan sivustohaun seurantaa ei ole aktivoitu. Seurannan voi aktivoida Analyticsin järjestelmävalvojan asetuksista, mutta se saattaa myös vaatia teknisiä muutoksia.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.