Miksi mainostaisin iPad-lehdessä?

(Ihan ensiksi huomio, että artikkelin sisältö koskettanee luonnollisesti myös muiden tablet-laitteiden käyttäjiä, mutta iPad sattuu olemaan Suomessa tunnistettavin laite.)

Mainos Talouselämän iPad-lehdessä

iPad-lehdessä mainostaminen on todennäköisesti vielä tänä päivänä käsite, jota monet mainostajat eivät tule ajatelleeksikaan mainostoimistoista puhumattakaan. Tablet-laitteiden käyttö ei vielä olekaan Suomessa aivan maailmanluokkaa, mutta volyymin määrä vaikuttaa luonnollisesti myös mainonnan hintaan. Rohkenen väittää, että juuri edullisen hinnan vuoksi iPad-lehtimainontaa kannattaa kokeilla ja kokeillessa tuijotella volyymin sijaan ROI:ta. Se voi nimittäin yllättää positiivisesti.

Miltä iPad-mainos näyttää?

Tällä hetkellä mainokset ovat suomalaisissa iPad-lehdissä tyypillisesti koko ruudun kokoisia interaktiivisia mainoksia.

Teknologiahifistelijöille nippelinä, että nämä mainokset ovat yleensä toteutettu HTML5-elementtinä, joka ladataan käyttäjän iPadille online-tilassa sitä varten, että mainos näkyy myös käyttäjän lukiessa lehteä offline-tilassa. HTML5-mainoksen voi toteuttaa interaktiiviseksi mainoselämykseksi, jossa on paineltavia nappuloita ja animoituja elementtejä. HTML5-mainos on luonnollisesti mahdollista toteuttaa responsiivisena, eli mainos skaalautuu sen mukaan käytetäänkö laitetta pysty- vai vaakatasossa.

Viisi syytä mainostaa iPad-lehdessä

iPad-lehden sisään integroidussa koko ruudun kokoisessa mainoksessa on paljon hyviä puolia.

  1. Koko ruudun kokoiseen mainokseen kiinnittää varmasti huomion, mutta siitä pääsee halutessaan myös nopeasti pois jatkamaan lehden selailua
  2. iPad-mainonta on vielä niin uutta, että käyttäjä ei ole tottunut siihen. Mainontaan tottumaton käyttäjä kiinnittää paremmin huomionsa mainokseen kuin mainontaan tottunut käyttäjä (Vert. Bannerimainonta jää usein huomaamatta)
  3. Koko sivun kokoinen mainos on jo itsessään oma kampanjasivunsa
  4. Mainoksen ikä on pidempi kuin printissä, sillä vanhat lehdet mainoksineen arkistoidaan yleensä digitaaliseen lehtiarkistoon
  5. Statistiikan mukaan iPad-lehtien mainoksissa on erittäin hyvät konversioprosentit!

Suomalaisia iPad-lehtiä joissa voit mainostaa

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Yksi kommentti artikkeliin ”Miksi mainostaisin iPad-lehdessä?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.