Verkkokauppaoptimointi #10: Chattaile käyttäjien kanssa

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 10: Chattaile käyttäjien kanssa

Verrattuna kivijalkakauppashoppailuun, puuttuu verkkokauppashoppailusta asiakkaan kohtaamisen keskusteluelementti. Kinkkisimmät konversio-ongelmat selviää useimmiten niinkin yksinkertaisella tavalla kuin keskustelemalla kävijöiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Omien kokemukseni mukaan suomikäyttäjä ei välttämättä lähde keskustelemaan yhtä matalalla kynnyksellä kuin esimerkiksi jenkkikäyttäjä, mutta kokeilemalla erilaisia aloitusviestejä ja olemalla aktiivisesti saatavilla voi mahdollisuuksia hyvin tehokkaaseen konversio-optimointiin tarjoutua.

Helppokäyttöinen chat-palvelu on esimerkiksi Livechat.

Vinkkejä chat-palvelun käyttöön

  • Kokeile aktiivisesti erilaisia chat-ikkunan aloitusviestejä.
  • Aseta erilaisia aloitusviestejä eri sivuille, esim. kassalla viesti tarjoaa apua kassan käyttöön tai aloittaa keskustelun antamalla alennuskoodin.
  • Dokumentoi chat-keskusteluiden aiheet ja optimoi verkkokauppaa niiden mukaan. Mikäli käyttäjät kysyvät jatkuvasti esimerkiksi toimituskuluista, aseta ne selkeämmin näkyviin.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.