Verkkokauppaoptimointi #9: Toista käyttäjän hakutermi

9

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 9: Toista käyttäjän hakutermi

Valitettavan usein verkkokaupoissa käyttäjän haku saa aikaan sivun, jolla on ainoastaan haun tuloksia. Se on tietysti odotettavissa oleva lopputulos, mutta käyttäjän muistia on hyvä virkistää näistä syystä:

  1. Käyttäjä voi yksinkertaisesti unohtaa mitä juuri haki
  2. Haku ei välttämättä osaa käsitellä esimerkiksi taivutusmuotoja, jolloin käyttäjä saattaa osata käyttää toista termiä
  3. Sama pätee sijamuotoihin
  4. Hakutulossivut joilla ei määritellä hakutermiä ovat yleensä tuplasisältöongelma ja vaikuttavat negatiivisesti hakukoneoptimointiin

Käyttäjää voi muistuttaa hakutermistä esimerkiksi tällä tavalla:

screenshot-2016-12-05-22-45-49

Analytics-ohje

Käyttäytyminen → Sivustohaku → Yleiskatsaus

 

Paranneltua sivustohakua voi analysoida esimerkiksi tarkastelemalla istuntoaikaa haun jälkeen.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.