Sivuston sisäinen haku on loistava tapa ottaa selvää mitä käyttäjät haluavat sivustolta löytää. Erityisesti verkkokaupoille sivustohakujen analysointi on tarpeellista, sillä se antaa ideoita esimerkiksi etusivun tuotenostoihin tai valikkorakenteen parantamiseen.
Oletusarvoisesti WordPress-sivustojen sivustohaut eivät näy Google Analyticsissä. Ominaisuus on kuitenkin helppo aktivoida, joten se kannattaa tehdä jos hakutoiminto on sivustolla olennaisessa roolissa.
1. Kirjaudu Analyticsiin järjestelmävalvojana ja etsi sivusto jolle haluat aktivoida hakuanalytiikan.
2. Avaa Näkymän asetukset ja selaa välilehteä alemmas kohtaan Sivustohaun asetukset. Klikkaa ominaisuus päälle.
3. WordPressissä sivustohaun kyselyparametri on s, joka näkyy selaimen osoiterivillä sivustohakua käytettäessä:
Lisää kyselyparametri s kohtaan Kyselyparametri ja klikkaa Tallenna.
4. Sivustohaut alkavat nyt tallentua Analyticsiin. Löydät haut Analyticsin välilehdeltä Käyttäytyminen -> Sivustohaut.
The post Näin saat WordPressin sivustohaut näkymään Google Analyticsissä appeared first on Kirkkaus Analytics.