Diilit – ihan oikeesti hei!

Lisää vuodatusta vuodatukselle Diilit – konseptina hyvä, toteutus ontuu.

Ihan oikeesti hei, onko se vika diilisivuston asiakkaassa vai diilisivustossa? Yrittäessäni tässä kolmatta viikkoa varata sitä pöytää sieltä pihviravintolasta, missä ne pihvit on olleet viimeiset kolme viikkoa loppu, sekä odotellessani tässä hiustenleikkuuaikaa, jonka varasin viime viikolla ja ensimmäinen vapaa aika on vasta 14.2… ihan oikeesti.

Mua alkaa nyt pikkuhiljaa kiinnostaa onko se vika myyjässä vai ostajassa. Ainakaan loppuasiakkaassa se ei ole, mutta loppuasiakkaasta on todella mukavaa olla diilin tarjoajan kiukuttelun kohteena siinä vaiheessa kun (valitse joku näistä tai lisää omasi!):

  1. Diilin tarjoaja potee morkkista komissioiden maksamisesta diilisivustolle.
  2. Diilin tarjoaja potee morkkista, kun palvelua/tuotetta meni kaupaksi liian halvalla ja liian paljon.
  3. Diilin tarjoaja potee morkkista, kun ei ymmärtänyt säätää rajoituksia palvelun/tuotteen myynnille eikä varautunut ”liian suureen” kysyntään.
  4. Diilin tarjoajalla on PMS ja hän purkaa sen muuten vain diiliasiakkaisiin, koska ”ei ne köyhät paskiaiset kuitenkaan tänne sen diilin käyttämisen jälkeen tulisi.”
  5. Diilin tarjoajaa ärsyttää palvelustaan/tuotteestaan ”liian vähän” maksaneet asiakkaat.
  6. Diilin tarjoajaa vedätettiin eikä hän oikeastaan ymmärtänyt mihin oli ryhtymässä, joten potee morkkista sen takia koko asiasta.

Oli syy mikä hyvänsä, on aivan käsittämätöntä, että loppuasiakas joutuu siitä seuraavan purkauksen kohteeksi. Ja se ei missään nimessä ole hyvää markkinointia diiliä tarjoavalle yritykselle, mikäli myynnin runsauteen ei olla varauduttu tai kiukutellaan, kun ärsyttää kun diilisivusto vedätti.

Ainoa diiliyritys, joka on muuten mun kokemukseni mukaan käsitellyt jotenkin hyvin tällaisen tilanteen on Facediili, joka korvakorutilauksen myöhästymisen vuoksi antoi diileihin käytettäväksi osan viivästyneen tuotteen summasta. Okei, äiti ei saanut korviksia vielä jouluna, mutta mua henkilökohtaisesti miellytti diiliyrityksen reagoiminen siihen ettei asiat menneet kuten olisi pitänyt.

Tällöin otettiin vastuu siitä, että diiliä tarjoava yritys ei ollut varautunut tilausten määrään kunnolla ja tiedostettiin kenties se, että myyntitilanteessa palvelun luonne täytyy oikeasti vääntää rautalangasta tai loppuasiakas kärsii ja syntyy huonoa markkinointia.

Ota kantaa ja kerro omat kokemuksesi diilien sujuvuudesta!

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

2 kommenttia artikkeliin ”Diilit – ihan oikeesti hei!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.