Näin selvität mitä Google sinusta tietää

Käytätkö tyypillisesti selainta, jossa pysyt kirjautuneena Googlen palveluihin? Tällöin Google on mitä suurimmalla todennäköisyydellä muodostanut hakukone- ja verkkosivustokäyttäytymisestäsi profiilin, jonka perusteella näet mainoksia. Juuri näihin profiileihin perustuu AdWords-mainosten kohdistaminen yleisön mukaan ja Analyticsin yleisöanalytiikka. Voit selvittää oman profiilisi sivulta Ads preferences manager. Itse olen Googlen näkemyksen mukaan autoista pitävä mies. 🙂 The post Näin selvität mitä Google sinusta… Lue lisää Näin selvität mitä Google sinusta tietää

Google varoittaa mobiilioptimoimattomia sivustoja

Viimeisen viikon kuluessa monet Googlen Verkkovastaavan työkalujen (Webmaster Tools) käyttäjät ovat saaneet seuraavanlaisia huomautuksia mikäli sivut eivät ole mobiilioptimoidut: Googlen huomautus ei välttämättä vielä tarkoita romahdusta Google-sijoituksissa, mutta voi enteillä sitä. Varsinkin näin suuri määrä huomautuksia kerralla on signaali, johon kannattaa viimeistään reagoida. Tiedossa jo aikaisemmin on ollut, että: Google suosii hakutuloksissaan nyt jo sivustoja… Lue lisää Google varoittaa mobiilioptimoimattomia sivustoja

Googlen Keyword Planner sisällöntuotannossa

Keyword Planner on Googlen työkalu, josta voi selvittää eri avainsanojen kuukausittaisia hakumääriä Googlessa. Työkalu on tarkoitettu käytettäväksi AdWordsin yhteydessä, joten tarvitset AdWords-tilin käyttääksesi sitä. Työkalu on kuitenkin hyödyllinen myös hakukoneoptimoinnin kannalta. Esittelen kaksi datapointtia mitä voit käyttää sisällöntuotannon tukena. 1. Synonyymien kuukausihakumäärien vertailu Kuvassa näkymä avainsanojen hakemisen jälkeen. Tätä kannattaa käyttää erityisesti synonyymien kuukausihakumäärien vertailuun. Tässä… Lue lisää Googlen Keyword Planner sisällöntuotannossa