Näin selvität avainsanojen Google-kuukausihakumäärät

Avainsanojen suunnittelija (Keyword Planner) on Googlen AdWords-mainostenhallintajärjestelmän työkalu, jonka avulla on mahdollista selvittää eri avainsanojen kuukausihakumääriä. Vaikka se on ensisijaisesti tarkoitettu käytettäväksi AdWords-mainonnan ohella, on siitä hyötyä myös hakukoneoptimoinnin kannalta sisällöntuotannon työkaluna. 1. Kirjaudu AdWordsiin Avainsanojen suunnittelijan käyttöä varten tarvitset AdWords-tilin. Tämä on tehtävä, vaikka et käyttäisikään AdWordsia. Rekisteröidy ensin palveluun, mutta älä luo mainoksia… Lue lisää Näin selvität avainsanojen Google-kuukausihakumäärät

Näin optimoit AdWords-mainontaa

Myös Google AdWords -mainontaa on mahdollista optimoida. Optimoinnilla tavoitellaan halvempia klikkihintoja, eli hyvin optimoitu kampanja tuo sivustollesi enemmän liikennettä halvemmalla hinnalla. Näillä perustoimenpiteillä pääset alkuun AdWords-kustannuksiesi laskemisessa. 1. Etsi ongelma-avainsanat Ongelma-avainsanat ovat niitä, joiden laatupisteet ovat heikot. Pääset tarkastelemaan laatupisteitä viemällä kursorin Tila-kohdan puhekuplaikonin päälle mainosryhmänäkymässä. Ongelma-avainsana näyttää tältä: Erityisesti 7/10 pienemmät laatupisteet vaativat toimenpiteitä.… Lue lisää Näin optimoit AdWords-mainontaa

Kuinka nopeaa AdWords-optimointi on?

AdWords-optimoinnilla on mahdollista saavuttaa huomattavia säästöjä Google-mainonnassa, sillä mainosten klikkihinnat määräytyvät sillä perusteella kuinka laadukasta mainonta Googlen mielestä on. Myös AdWords-optimoinnissa täytyy kuitenkin olla kärsivällinen. Optimoinnin tulokset eivät näy välttämättä aivan parissa päivässä, vaan pitkäjänteisellä työllä tulokset ovat myös AdWordsissa parhaat. Ylläolevassa kuvassa on kuvaaja erään AdWords-tilin klikkimäärien ja keskimääräisen CPC:n (klikkauskohtainen hinta) kehittymisestä. Kyseessä on… Lue lisää Kuinka nopeaa AdWords-optimointi on?

Hakukonemarkkinointi ja suomen kielen haasteet

Suomen kielen taivutusmuodot tuovat hakukoneoptimointiin ja AdWords-mainontaan sekä haasteita että mahdollisuuksia. Kerron hieman Googlen suhtautumisesta erilaisiin avainsanavariaatioihin. Googlen päivitykset kuten Hummingbird ovat onnistuneet aiheuttamaan aivan luokatonta ahdistusta monille. Fakta on kuitenkin se, että esimerkiksi Hummingbirdin Conversational Search -ominaisuutta ei tulla Suomi-Googlessa lähivuosina näkemään. Jopa not provided aktivoitui Google.fi:ssä leppoisasti muutaman vuoden viiveellä. Päivitystahdin hitaus antaa viitteitä myös siitä kuinka hyvin… Lue lisää Hakukonemarkkinointi ja suomen kielen haasteet