Verkkokauppaoptimointi #1: Sijoita parhaat tuotteet etusivulle

verkkokauppaoptimointi

Verkkokauppaoptimointijoulukalenterin luukku 2: Sijoita parhaat tuotteet etusivulle

Etusivu on tyypillisesti verkkokaupan arvokkain sivu, ja verkkokaupan best sellereiden paikka on etusivulla. Nosta parhaiten myyntiä tuottavia tuotteita etusivulle esimerkiksi bannerin avulla tai linkillä.

Analytics-ohje

Konversiot → Verkkokauppa → Ostosanalyysi → Tuotteen kehitys

Mikäli kyseisellä sivulla on hiljaista, verkkokaupan analytiikkaa ei ole asennettu parhaalla mahdollisella tavalla. Tehostettu verkkokauppa (Enhanced ecommerce) tarjoaa ostokäyttäytymisestä perinteistä konversioseurantaa yksityiskohtaisempaa dataa.

Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.
Kuvituskuva ottaa kantaa siihen mikä useimmiten on verkkokaupan suurin konversiopullonkaula: laiska tai vääriin asioihin keskittyvä verkkokauppias.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.