Fonecta ja LinkedIn-mainonta

Tässä on ollut vähän tarvetta ostaa LinkedIn-mainontaa suomeksi. Aikaisemminhan se on kätevästi toiminut niin, että kielivalinnaksi englanti, tekstit suomeksi ja mainokset liveksi. Kunnes markkinahäirikkö Fonecta päätti kaikessa viisaudessaan (lue: ahneudessaan) ottaa kyseisen mainoskanavan ns. haltuun.

Ja tässä kontekstissa haltuunotolla en nyt lainkaan viittaa asiakaslähtöiseen haltuunottoon asiantuntijakulmalla, vaan johonkin samantyyppiseen mihin voisi rinnastaa uskonpuhdistuksen tai antiikin Rooman toiminnan vuonna 117.

Vuoteen 117 tämäntyyppiset toimintamallit saisi minun puolestani globaalissa markkinataloudessa lähettääkin.

Iso Fonecta-trolli ja käsissä LinkedIn-mainontaa tekevät kesähessut
Iso Fonecta-trolli ja käsissä LinkedIn-mainontaa tekevät kesähessut

Pidemmittä puheitta päästäänkin keskusteluun, jonka juuri kävin Fonectan ASIAKASPALVELUchatissä, kun yritin selvittää miten homma käytännössä toimii:

Sinä | 13:41:04
Moi

Pia | 13:41:16
Moi!

Sinä | 13:41:47
Haluisin kysellä tosta Linkkarimainonnasta. Joudun ehkä taipumaan käyttämään teitä siinä, koska näköjään siitä on blokattu nyt sitten suomimainosten tekeminen enkkukielivalinnalla. 😀
Miten se käytännössä menee teillä? Tai mikä teidän osa siinä käytännön tekemisessä on

Pia | 13:42:58
Pieni hetki, kiitos

Pia | 13:43:46
Saisinko yrityksesi tiedot niin voin laittaa yhteydenottopyynnön asiasta eteenpäin?

Sinä | 13:44:56
Et. Mä haluun vaan nopeen vastauksen tuohon et miten se käytännössä menee. En haluu et teiltä aletaan soittelee mulle myyntipuheluita ennen ysiä aamulla. 😀

Pia | 13:46:07
Sivultamme https://www.fonecta.fi/yrityksille/linkedin/ löytyy lisää tietoa

Sinä | 13:46:08
Pystytkö vastaamaan siihen et miten tuo käytännössä menee jos sen ottaa teidän kautta? Mä en halua, että joku junnukesähessu tunkkaa mulle linkkarimainoksia kasaan ilman että mulla on mitään kontrollia niihin. Se mua nyt lähinnä kiinnostaa, että onko mulla asiaan mitään hallintaa vai ei.

Sinä | 13:46:56
Mä olen sillä sivulla just eikä se vastaa mun kysymyksiin. Eiks sun pitäis nähdä mun sijainti sieltä chatistä?

Pia | 13:46:59
Valitettavasti en osaa vastata kysymyksiisi, eli tämän takia olisin voinut laittaa yhteydenottopyynnön eteenpäin, jotta saat kaikkiin kysymyksiisi vastauksen.

Sinä | 13:47:26
Voitko sä selvittää vastaukset joltain joka osaa vastata?

Pia | 13:48:56
Kysyin asiasta ja valitettavasti meillä ei ole tuon enempää tällä hetkellä tietoa kuin mitä kotisivuilla on tarjolla tuotteistuksen osalta.

Sinä | 13:49:07
Oikeesti? 😀
Mä olen Fonectan chatissä, jonka otsikko on ”Asiantuntijamme ovat apunasi” ja sieltä ei löydy vastausta siihen miten teiltä ostettu Linkedin-mainonta käytännössä tapahtuu? 😀

Pia | 13:50:10
Tämä on valitettavasti tilanne tällä hetkellä ja yhteydenottopyynnön kautta pystymme sinulle antamaan vastaukset kysymyksiisi.

Sinä | 13:50:26
Ja ainoa vaihtoehto miten mä voin edetä on mun firman tietojen antaminen, että joku myyjä alkaa soittelemaan mulle? 😀

Pia | 13:50:50
Jos tämä sopii sinulle niin kyllä.

Pia | 13:51:54
Ja voimme toki ottaa yhteyttä myös sähköpostilla jos et puhelua halua.

Sinä | 13:52:54
No, ei se sovi. Mun mielestä voisitte palauttaa nämä teidän kivikautiset prosessit tonne johonkin 90-luvulle mistä ne on peräisin. Vuosi 2016 ja nettibisneksen B2B asiakaspalveluchatissä ei osata vastata kysymyksiin. Mä olen sanaton. Mut ei mulla muuta. Aurinkoista päivänjatkoa kaikesta huolimatta!

Pia | 13:54:12
Kiitos palautteesta. Päivän jatkoa sinulle myös.

Hyvin vedetty, Fonecta! Siksipä loppuun vielä…

Ilmaiset ja myyntipuheluttomat vinkit yrityksen LinkedIn-tekemiseen

  1. Tee englanninkielistä LinkedIn-mainontaa itse ilman markkinahäirikkövälikäsiä
  2. Tee LinkedInissä yrityksesi tai itsesi asiantuntijabrändäystä ja generoi sillä inbound-liidejä ilman mainontaa
  3. Verkostoidu ja generoi sillä inbound-liidejä ilman mainontaa
  4. Valjasta työntekijäsi brändisi ambassadööreiksi LinkedInissä, sillä myös se on kohtien 2-3 tapaan huomattavasti tehokkaampaa kuin Fonectan kautta epämääräisesti pyöritelty LinkedIn-mainonta

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.