Kirkkoveneellä konversiota

kirkkovene

Tarinalla Konversio-optimoin kaverini nettideittailua alkanut ei-asiakascase -saaga saa nyt jatkoa. Kirjoitin tästä casesta muutama vuosi sitten omaan blogiini otsikolla Tee itsesi näköistä Internet-markkinointia ja onnistu. Case on mainio, joten sen ilosanoman levittämistä on syytä jatkaa.

Mainonta netissä toimii, mikäli mainos sopii kontekstiin. Kuten mainonta kaikkialla muuallakin. Eli se näyttää mainostajalta, näyttää siltä miltä kyseisessä paikassa kuuluukin ja viesti on oikeanlainen.

  • Kalamiehelle sopii tien poskeen asetellulle, likaiselle pahville tussattu TUORETTA KALAA
  • Hesburgerille sopii massiivinen bursankuva bussipysäkin kyljessä
  • YouTubeen sopii lyhyet, hauskat ja vähän kotikutoiset mainosvideot

Tai kuinka kävi tässä esimerkin leikkimielisessä A/B-testissä:

Pornokauppa.fi niminen nettikauppa halusi mainostaa Kuvaton.com -huumorikuvasivustolla kilpailua, jossa arvottiin iPad. Tätä varten tehtiin kaksi mainosbanneria, joita näytettiin yhtä paljon. Toinen bannereista oli mallia mainostoimisto, ja toinen mallia tein itse ja säästin.

Vuorokaudessa kilpailutettiin seuraavat mainokset:

YZXB1-480x360@2x
jouluarvonta20121-480x360@2x

Keskiverto yritysjohtaja haluaa ostaa bannerin nro 1 näköistä bannerimainontaa, YouTube-mainontaa, televisiomainontaa, tienvarsimainontaa, lehtimainontaa ja kaikkea mainontaa.

Bannerin nro 1 hintalappu on yleensä 1000€ – 25 000€ riippuen mainosformaatista, koska sen suunnittelee ja toteuttaa keskiverron yritysjohtajan luottomainostoimisto ja sen palkitut design-ihmiset.

Riippuen kontekstista bannerilla 1 voidaan mennä pahasti metsään. Niin olisi käynyt tässä tapauksessa.

Yhden vuorokauden testin aikana banneri 1 keräsi 623 klikkausta ja banneri 2 keräsi 2322 klikkausta uniikeista IP-osoitteista. Kirkkovene imi 270% enemmän liikennettä kuin perinteisempi banneri.

Tarinan liiketoiminnallinen opetus on, että kalliiden ja hienojen mainosten sijaan on ensisijaisen tärkeää ymmärtää mainospaikka, yleisö ja oma brändi. Minimikustannuksilla voi netissä päästä parempaan lopputulokseen kuin sijoittamalla tuhansia euroja silmäkarkkiin.

The post Kirkkoveneellä konversiota appeared first on Kirkkaus Analytics.

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

http://www.kirkkaus.fi/blogi/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.