Tiesitkö, että optimoimalla laskeutumissivuasi voit tiputtaa myös AdWords-mainoskustannuksiasi radikaalisti?
Googlen logiikka tämän takana on se, että mikäli Googlen käyttäjät löytävät mainoksia klikkaamalla laadukasta ja relevanttia sisältöä, he klikkaavat mainoksia hyvin todennäköisesti jatkossakin. Tästä syystä Google kannustaa optimoimaan laskeutumissivuasi entistä relevantimmaksi ja paremmaksi laatupisteiden avulla. Paremmat laatupisteet tiputtavat AdWords-kustannuksiasi.
Laskeutumissivun optimoimisessa AdWordsia varten pätevät samat säännöt kuin hakukoneoptimoinnissakin:
- Laskeutumissivun täytyy sisältää relevanttia informaatiota, eli samaa sanastoa kuin mitä mainoksissa ja mainonnan avainsanoissa.
- Laskeutumissivun tulee olla teknisesti validi.
Optimoimalla laskeutumissivua voit säästää rahaa. Tutustu alla oleviin kuviin, niin näet mikä ero hyvin ja huonosti optimoidulla laskeutumissivulla on.
Hyvin optimoitu laskeutumissivu
Tällä kampanjalla on käytössään hyvät laskeutumissivut. Mainoksissa ja laskeutumissivulla puhutaan samasta aiheesta ja laskeutumissivu on teknisesti hyvin validi, joten Google antaa laatupisteiksi (Quality score) 8/10.
Tämän vuoksi klikkihinnat on voitu tiputtaa hyvin alas. Kaikki klikkihinnat ovat alle 0,20€ ja parhaimmillaan alle 0,10€. Siitä huolimatta CTR eli klikkausprosentti on lähes 3%. Koska klikeistä ei tarvitse maksaa paljon, tämä kampanja on tuonut sivustolle liikennettä 1121 kävijää 75 eurolla.
Huonosti optimoitu laskeutumissivu
Tässä kampanjassa on laskeutumissivuissa paljon parantamisen varaa. Tekstisisältö ei vastaa avainsanojen sanastoa tai sitä mistä mainoksissa puhutaan. Lisäksi sivuston tekninen toteutus ontuu.
Klikkihinnat ovat todella korkeat. Useimmilla avainsanoilla Google ei edes näytä mainoksia huonojen laatupisteiden vuoksi, vaikka klikeistä yritettäisiin maksaa jopa euroa /klikki.
Yksi kommentti artikkeliin ”Maksa AdWords-mainonnasta vähemmän optimoimalla laskeutumissivuasi”