Lisää verkkokauppasi konversiota: Etusivu

Olen tunnetusti tosi huono kirjoittamaan näitä monen artikkelin jatkumoja. Nyt mulla on kuitenkin tulilla pari mielenkiintoista verkkokaupan konversion nostatus -casea, joten laitanpa muutamia vinkkejä luettavaksi sitä mukaa kun itse niitä laadin.

Ensimmäinen osa käsittelee yhtä verkkokauppasi tärkeimmistä elementeistä, eli etusivua.

Verkkokaupan etusivun konversio-optimointi

Verkkokauppasi etusivu on tyypillisesti se, jolle kävijät saapuvat. Sekä uudet, jotka tulevat mahdollisesti etusivulle laskeutuvien mainosten kautta, sekä vanhat, joille kauppasi on jo niin tuttu, että sen nimen voi kirjoittaa osoiteriville tai Googleen.

1. Tuo etusivulla esille tuotteita ja tuoteryhmiä mitkä kiinnostavat asiakkaitasi

Hyviä etusivulla esille tuotavia asioita ovat esimerkiksi:

  1. Verkkokauppasi suosituimmat kategoriat
  2. Verkkokauppasi tehokkaimmat tuotteet
  3. Tuotteet joita haetaan sivuston sisäisellä hakutoiminnolla

1. Verkkokauppasi suosituimmat kategoriat

verkkokauppa1
Kategorioiden suosiota voi tutkia filtteröimällä kategoriat suosituimmasta sisällöstä.
2. Verkkokauppasi tehokkaimmat tuotteet
verkkokauppa2

Tuotteiden tehokkuutta voi tutkia mikäli Analyticsissäsi on verkkokaupan seuranta päällä.
3. Tuotteet joita haetaan sivuston sisäisellä hakutoiminnolla
verkkokauppa3

Sisäisen haun merkitys on helppo unohtaa, mutta sisäisen haun käyttäjien konversio on yleensä suurempi kuin kävijöillä jotka eivät hakua käytä.

2. Tuo etusivulla esille muitakin tapoja tilata tuotteita

Kaikki asiakkaasi eivät välttämättä halua tilata verkkokauppasi kautta. Mikäli tilauksen voi tehdä puhelimitse, kerro siitä. Mikäli omistat kivijalkamyymälöitä, kerro myös siitä.

3. Lokalisoi kauppasi

Toimiiko verkkokauppasi useammassa maassa tai useammalla kielellä? Varma konversiontiputtaja on se, että lokalisointi ei toimi tai kävijä ei löydä omaa kieltään tai maataan.

Pyri siihen, että kävijä ohjataan mahdollisuuksien mukaan oikeaan kieliversioon ja että hänelle kerrotaan, että toimitus onnistuu juuri hänen maahansa.

Tulossa: sisäinen haku

Tulevassa artikkelissa käsittelen sivuston sisäistä hakua. Mikäli et malta odottaa, tsekkaa aikaisemmin aiheesta julkaisemani juttu Sisäinen haku – välttämätön paha vai salainen mahdollisuus?

Kommentoi Facebook-tunnuksilla

kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.